Centra handlowe w Polsce

Centra handlowe w Polsce

Rozwój towarzyszy człowiekowi od zawsze. W ostatnim czasie bez żadnych wątpliwości można go zaobserwować także w branży budowlanej. Sprawa nie dotyczy jednak nieruchomości mieszkalnych czy biurowych. Mowa raczej o tak zwanych centrach handlowych. Obiekty handlowo-usługowe wyrastają w Polsce jak grzyby po deszczu. Czy świadczy to o tym, że faktycznie jest na nie zapotrzebowanie? Istnieje przynajmniej jeden podstawowy dowód, przez który odpowiedź na to pytanie będzie twierdząca. Wydaje się bowiem, że większość wybudowanych w ostatnich latach center handlowych dziś prosperuje całkiem dobrze. Co więcej, w miastach takich jak Warszawa, Poznań czy Wrocław realizuje się coraz więcej takich projektów, choć w samej okolicy wspomnianych miejsc znajduje się już wiele obiektów handlowo-usługowych. Co zatem wpływa na popularność kolejnych center handlowych budowanych w Polsce? Które czynniki decydują o ich popularności? Jak wreszcie wygląda budowa obiektu handlowego oraz jakie wytyczne trzeba spełnić, by rozpocząć budowę?

Budowa centrum handlowego – niezbędne będą pozwolenia

Choć na pozór wydaje się, że budowa centrum handlowego jest prosta, w rzeczywistości zanim jakiekolwiek działania zostaną podjęte, należy uzyskać potrzebne pozwolenia, bez których prace budowlane po prostu się nie rozpoczną. Istotna jest przede wszystkim współpraca pomiędzy władzami miasta a inwestorem realizującym projekt. Czasami bywa tak, że to władze miasta inicjują powstanie galerii handlowej. Wtedy równie ważna staje się z kolei relacja pomiędzy władzą a wykonawcą projektu, który decyduje się od początku do końca zrealizować powierzone mu zadanie. Pozwolenie na budowę wydaje specjalna komisja, która rozpatruje projekt krok po kroku, by wykryć ewentualne przeciwwskazania do wydania decyzji pozytywnej. Zazwyczaj tego rodzaju formalności realizuje się jednak dość sprawnie. Warto dodać, że od decyzji negatywnej można się oczywiście odwołać.

Nowe inwestycje w różnych miastach Polski

Inwestycje powstające w Polsce są dzisiaj dość liczne, dlatego trudno wymienić wszystkie galerie handlowe powstałe na terenie kraju w ciągu ostatnich kilku lat. Warto jednak wspomnieć o kilku najważniejszych, ponieważ w efekcie końcowym będzie to punkt wyjścia do ustalenia, jakie elementy powinny w centrum handlowym się bezsprzecznie znaleźć. Jeśli chodzi o nowe inwestycje Poznań w ostatnim czasie wiedzie prym w tym zakresie. Warto przywołać chociażby ostatnio zrealizowany projekt centrum handlowego powstałego przy poznańskim PKP. W planach jest już budowa kolejnej galerii, tym razem zlokalizowanej w pobliżu jednego z największych rond w sercu Wielkopolski, to jest oczywiście niedaleko Ronda Rataje. Podobne plany budowania kolejnych obiektów handlowo-usługowych mają również inne większe miasta, jak chociażby stolica Polski, Warszawa czy miejscowości nadmorskie. Jak wyjaśnić zatem fenomen tego rodzaju inwestycji? Być może odpowiedzi należy szukać w samej strukturze obiektów. O innych inwestycjach warto przeczytać także na danych stronach www.

Złożoność obiektów handlowo-usługowych

Galeria handlowa jest obiektem handlowo-usługowym. Ni mniej, ni więcej oznacza to, że na jej powierzchni znajdują się zarówno sklepy, jak i różnego rodzaju działalności usługowe, z których klienci mogą skorzystać. Wydaje się, że dzięki temu różnorodność centra handlowego znacznie się rozszerza. Zazwyczaj oprócz sklepów klienci mają do dyspozycji kina, parki zabaw, obiekty usługowe takie jak usługi kosmetyczne czy fryzjerskie oraz różnego rodzaju lokale gastronomiczne. Wydaje się więc, że podczas wizyty do galerii handlowej można spełnić wiele swoich potrzeb. Dodatkowo wielkość tego typu obiektów sprawia, że target znacznie się powiększa. Określone usługi trafią jednocześnie do dzieci, młodzieży czy osób w wieku średnim oraz do osób starszych. Być może to właśnie dlatego tak bardzo lubimy przebywać w centrum handlowym. I być może właśnie dlatego opcji do wybrania powstaje coraz więcej.

Jak zatem trafnie i jednoznacznie wyjaśnić fenomen nieruchomości handlowo-usługowych? Nowe inwestycje związane z realizacją projektów galerii handlowych powstawały, powstają i będą powstawać. Wydaje się, że to w głównej mierze my sami – konsumenci – w pewien sposób nakręcamy rynek. Nie obchodzi nas kryzys gospodarczy czy mała ilość czasu. Okazuje się, że coraz więcej Polaków znajduje w swoim życiu czas i pieniądze na to, by zrobić zakupy w centrum, kupić nowe ubranie czy zjeść na mieście. Styl życia polskich rodzin niejako definiuje więc powód, dla którego kolejne centra handlowe powstają.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *